Po konzultacích řekli

„Lenko, pro mě jste člověk, který mi umožnil se v 37letech znovu narodit, začít žít nový pro mě mnohem lepší život“

„Děkujeme za přednášku Generální úklid života, jste pro nás inspirativní element a budeme z přednášky čerpat ještě hodně dlouho!“

Více …

Když matka velí – část 1.

napsal: Aleš Kalina

Většinou jsou u nás doma s dětmi ženy. Na muže tato povinnosti připadá jen málokdy. Dětský mozek přichází na svět čistý a vše, co se bude učit, bude hlavně od toho, kdo s ním bude trávit nejvíce času. Definoval jsem pojem Primární autority. To je osoba, která má k dítěti velmi blízký vztah, šatí jej a sytí a poskytuje mu nocleh. Tato osoba je pro vývoj jedince určující. Dětský mozek se od ní perfektně naučí jazyk a vše, co Primární autorita dělá, se bez posuzování zapisuje do mozku jako pravda.

Je úplně jedno, zda tato osoba je hodná, zlá, nervózní, poklidná, bohatá či chudá. Dětský mozek přijímá a překládá si její jednání, postoje a výroky jako absolutní pravdu. Když je Primární autorita poučená o síle programování dětského mozku, není těžké připravit pro život úžasného jedince. V opačném případě vypustí z hnízda člověka, který si celý život bude stěžovat na mnoho věcí a depresivní myšlenky mu budou denním průvodcem.
Rád bych zde poukázal na některé postoje, výroky a chování matek, které se negativně zapsaly do hlav mých klientů:

Potlačování spontánnosti a horlivosti

 

Situace

Vzniklé Emoční rovnice

Neustálé tahání za ruku

Co chci, nemohu dělat
Matka mě omezuje
Být s mámou je nudné

Vyhrožování postihem

Za má chtění může přijít trest
Je lepší nechtít
Má chtění mohou být nebezpečná

Dávání najevo, že dítě otravuje

Jsem na obtíž
Rodičům by beze mě bylo lépe
Neměl jsem se narodit

Projevená stydlivost za dítě před jinými

Máma se za mě stydí
Jsem divný
Ostatní jsou lepší než já

Omezování svobody

Za své musím bojovat
Svoboda není normální
Svoboda je nebezpečná

 

Zkuste si tyto Emoční rovnice nahrát do hlavy robota Emila a pozorujte, jak se bude chovat. Hezky jednu po druhé. Robot Emil je umělá inteligence, která má stejný mozek jako my lidé, akorát z drátů a čipů.

Emoční rovnice

Jak se bude projevovat u Emila?

Co chci, nemohu dělat

Na jednu stranu se bude bát dělat, co by moc chtěl a na druhou stranu budeme pozorovat rebelii a naschvál činění právě toho, co chce.

Matka mě omezuje

Emil se bude snažit s matkou netrávit svůj čas. Skrývat se před ní. Nemluvit před ní pravdu. (V praxi mozek bez našeho vědomí zamění slovo matka za partnerku)

Být s mámou je nudné

Emil bude trávit svůj čas s mámou (partnerkou) jen nezbytně dlouho. Vyslechne si to důležité a už poběží za svým.

Na příkladech vidíme, že každý emoční zápis se dá přeložit do lidského chování. Lidské chování připadá jedinci normální, a to proto, že veškeré Emoční rovnice jsou v hlavě uloženy s hodnotou ano. Máme tedy pocit, že naše jednání jsou tak správná. Je úplně jedno, že mohou působit destrukce, bolest, žal, nevěru, neshody atd. Mozek jeho majiteli vždy bude hlásit, že jedná správně a nenapadnutelně.
Pokračování v 2. díle.

Objednejte si CD Aleše Kaliny „Základní principy výchovy dětí“

 

Přečtěte si také:

Nepodceňujte vliv Vánoc

Pravá láska dává svobodu

Stáhněte si:

E-knihu „101 romantických tipů“

E-knihu zdarma „Co všechno poznáte z obličeje člověka?“

Objednejte si DVD záznam z přednášky Aleše Kaliny o dobrém pocitu

PDF verze (klikni pravým a ulož jako)

Doporučujeme: Škola pro ženy.cz LenkaCerna.cz |

Copyright © 2015  MindCorp s.r.o. | O společnosti | Ochrana osobních údajů | Volná místa |

rss